reklama

Maturita formalita?

Zelený stôl, komisia, lístočky! Je to naozaj tak? Ani náhodou...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

To, že som bol v maturitnom som nepociťoval asi celýrok. Aby som na to nezabudol mi občas, keď som sa na hodine slovenčiny náhodou objavilpripomenula naša slovenčinárka vetou: „Poď odpovedať!“ Nikdy som sa neučil,zdalo sa mi to až príliš skoro (no nikdy som nedostal 5). Možno vedela, že nato úplne kašlem, ale vždy sa snažila ma donútiť. No nechával som to naakademický týždeň.

Ten sa mi „našťastie“ predlžil, tým mojím výronom. No maloto výhody a začal som sa už učiť trochu skôr. No bol som neskutočne lenivý a vyhováralsom sa na, to že ma noha bolí a preto sa nemôžem učiť. Akademický týždeňniesol v podobnom duchu. Stihol som sa naučiť par otázok na slovenčinu a matematiku.Najdôležitejší deň bola jednoznačne nedeľa. Vedel, som, že nemám šancu sa užnič naučiť. Tak som si aspoň prečítal celú slovinu. Pomohlo to kus, zistil som,že predsa toho viem dosť. Akurát medzivojnová poézia. Povedal som si, že takúsmolu nebudem mať. No mal som! V momente, keď som videl na lístočku číslo27. Nevedel som čo skôr? Plakať? Smiať sa? Alebo odísť? No zachoval sommimoriadne v tej chvíli najlepšie. Ostal som, neplakal! Smial som sa síce,ale keď mi začalo dochádzať, že niečo predsa len viem. Pohlo sa to. Prichádzalivšetky tie diela a obsahy. Tak ako, ženy môžu dvihnúť auto, keď je pod nímich dieťa, ja som mohol vedieť to, čo som si len z dobrého pocituprečítal. Po tejto skúsenosti, môžem tvrdiť, že osud a známka závisí od :

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- šťastia

- skúšajúceho

Je na ňom, či vám pomôže, dostať lepšiu známku alebo vásdodrbe. Mne jednoznačne pomohla. Možno na základe prípravy, kde mohla vidieť:

„KATOLICKÁ MODERNA ??? „

A preto sa túto časť otázky veľmi nevypytovala. A nechalama hovoriť radšej o niečom inom, o čom som videla, teda počula, ženiečo viem! Možno som, si nezaslúžil až také hodnotenie, už len za ten celo školskýprístup k slovenčine. No ale i tak pani profesorke Matišinovej patríveľké ĎAKUJEM! Vlastne, ešte doterazmam zimomriavky, keď si spomeniem, na to vyhodnotenie. Stále pociťujem, turadosť, prekvapenie, úžas.... neviem to ani opísať!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To, že som sa predmetom ako Matematika a Anglický jazykvenoval tesne pred odpoveďou, zapríčinilo, že som nemal, žiadne témy obľúbenéalebo neobľúbené. V podstate mi bolo, jedno čo si vyberiem. Cítil som, ževiem všetko asi rovnako. Tento podnet možno viedol, že vytiahnuté otázky neboliťažké. A pri odpovedi, nebol žiaden problém. A dopadli podľa očakávaniaalebo aj nad očakávanie dobre J

Ostával mi deň, presnejšie deň a pol, doučiť sanajobávanejší predmet. Informatika niekedy milovaná, niekedy nenávidená. Aleprogramovať Rubikovu kocku v pascale? Nehnevajte sa, kto to dokáže? A za30 minút? Pri takom strese ako na maturite? Ak je tak niekto, nech hodí do mňakameňom. Neočakávaný posun odpovede o takmer 2 hodiny dopredu narušil celýmôj učebný plán a taktiež aj jedálenský J Na matúru som išieltakmer nenaučený, hladný a z toho úplne vykoľajený. Ale vedel som, ženič zlého sa stať nemôže. Všetku smolu som si vyčerpal na slovenčine, tak tu tobude šťastná ruka. Tak aj bolo! Bola to pomerné ľahká úloha, na ktorú som bolpripravený. Dopadlo, to tak ako ste všetci hovorili! J ináč vám, ďakujem, zapodporu, keď som prežíval krízu, keď som mal pochybnosti, keď som strácal vieruv seba, vo svoje schopnosti!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže maturita je už preč. Mne ostali iba spomienky a ešteslzy šťastia! Ale čo mi ta matúra dala?

Hm? Necítim sa byť iný človek, necítim sa byť o niečo lepšíod tých, čo ju nemajú, necítim sa byť ani o niečo múdrejší. Možný fakt, ježe sa cítim byť skúsenejší. Lebo, kto ju nezažil nevie čo je to. Tá kopastresu, spojená so žalúdočným problémom, alergiou na toto ročné obdobie, s výronomna nohe, ktoré ma prenasledovali, celé obdobie, keď som mal chuť sa na tovykašľať... Uvedomenia si, že život, bude už len ťažší, krutý. Treba všakbojovať, pretože sú tu ťažké prekážky, ale skrývajú niečo krásne! Preto sa ne nadarmohovorí, že maturita je skúška dospelosti! Aj keď ja sa ešte za dospeléhonepokladám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno by malá nasledovať veta, že ju už nikdy nechcem zažiť.Bolo to síce ťažké obdobie, no bolo aj úspešne a tým pádom ajnezabudnuteľné! Bol to úspešný začiatok!

Teraz, nás (maturantov) to čaká každé 3 mesiace na vysokejškole! A neskôr iné skúšky života! Veľa šťastia!

Na záver si priznajme, že to boli najkrajšie roky nášhoživota. No nechajme sa prekvapiť. Možno budú ešte krajšie!

Michal Greguš

Michal Greguš

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

úplne normálny magor so zmyslom pre zábavu Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu